Friday, February 5, 2010

Kenangan menusuk jiwa~

Assalamualaikum...salam jumaat..
Ini adalah cerita kenangan saya semasa kecil *mengapa perlu skema mema ini??

Masa saya baby kan mak sy ckp kulit sy teruk..merah2 i got rashes on my face...tp bukan eczema tau..

*tembabnya pipi sy

Pastu mak sy kata lg masa sy kecik-kecik semua abg2 saya sayang sy

 
* tk tahula abg-abg sy tu xcited sbb sy ada atau xcited sbb bergambo ~

Mak saya ckp lg sy kalau amik gambo kalu tk monyok mesti xcited
 
* skang ni sape yg xcited amik gambo ni..tp sy mmg monyok waktu ini lalalala

  
* ok..skang sy mmg tgh xcited..tp jelesla org sebelah pakai kasut lawa...mana kasut sy

Mak sy ckp dulu masa saya kecik-kecik sy ada bf. Mak bf sy tu ckp die cop sy jadi menantu die...

 
* kecik-kecik dh pandai dating tepi umah...pastu kantoi ngan paparazi..

Mak sy ckp masa sy kecik-kecik sy selalu usik adik saya bagi dieorg nangis..hahahha dh besau-besau ni pun sy suka usik adik sy

 
*lihatla kepuasan di muka saya itu..

Mak sy ckp bila sy dh sekolah tadika hari2 sy nangis pg sekolah. Tp bukan sy sengaja nak nangis sy tknak tingalkan mak sy ngan adik sy nanti adik y buli mak sy sy tk suke *alasan
 
**

**

**
* Hahahah gambar sy nangis tiada yer harap maklum

Tp masa sy sekolah tadika cikgu suka sy tau..selalu je cikgu suh sy wat mcm2. Angkat pinggan la hantar kertas la bgkan kaler2 kt kawan la...* Sebenarnya itu semua untuk melekakan sy drpd menangis lalalalala

 
* rombongan cik kiah ke zoo johor..

Walaupun sy suka menangis tp mak sy ckp sy belajar pandai masa tadika. Sy dpt no 1 tadika seluruh johor bahru tau..dptlah hadiah kamus bergambar dan baju sekolah..kamus bergambar tu sy simpan lg sampai skang..*kenangan beb

 
* blh gitu masa ni mak sy sibuk masuk pertandingan memasak..sian sy sorang2 sib baik ada abah dan abg sy 


Mak sy ckp lg masa sy kecik-kecik wajib belaja ngaji..Ok mak anak mak menurut perintah..Belum sampai darjah 6 dh khatam quran tau..*cheh padahal budak2 skang lg teror mengaji..
 
* masa zaman ni tkda iqra' dan yg sewaktu dgnnya..*hensem ustaz ni kan..mak sy ckp ustaz ni skang kt luar negara

Dahla..penat sy..tp inilah kenangan terindah wat sy.....



 
 




No comments:

Post a Comment