Monday, April 5, 2010

Manusia dan perkara-perkara pelik~

Perkara pelik no. 1 :



















Pada aku ni dh pelik ni..kreatif sungguh mereka-mereka ini..tp kan selama aku mkn kt kfc (tidaklah setiap ari) tk penah pun jupe pinggan mcm ni? Sbb tu la aku tk wat bende pelik ni...LOL..hehehe..kokang tulang tu sedap tau...rasa nak g kfc balik ni la..

Perkara pelik no.2 :
















Perkara pelik ke ini? Ish pada aku pelik + kelakar ni..hehehe..mesti orang yg lock slipar die ni seorg yang penyayang..die syg harta benda die..jgn ketawakan..tk baik..tp kan kalau die lock mcm ni bukan org blh angkut je ke slipar die? tp terpaksa angkut skali la dgn manga yg besau tu..Ape la korang ni..mestilah org tkleh nak angkut slipar die tu walaupun blh..sbb : kunci kepada mangga tu mana nak cr? kecuali korang dh curi pastu cr owner slipar ni dgn muka selamber mintak kuncinyer..*ape kamu nak kene belasah? hahha..ataupun korang curi slipar + mangga tu pastu korang kene bawak g kedai kunci locksmith tu dh kene bayo..hahaha baik beli slipar baru je..hahha..bijak sungguh tuan punyer slipar ni kan..membuatkan pencuri slipar semalaysia berpikir 56x sebelum curik slipar die ni..Syabas!

Perkara pelik no. 3 :
Sbnrnya aku bukan nak merepek meraban pasal perkara pelik ni..sampai besok pun tk habis kalau citer bab ni...korang tahu tak ape jadi kalau budak2 yang masih hingusan bermain sosial network tanpa parental guide?

Mungkin adik ni tak sedar diri yang banyak isu sebegini masuk mahkamah, saman menyaman dll kebanyakkannya disebabkan oleh FB..

Dan biaselah..kekurangan ajarnya ini telah menyebabkan beliau fofular dan keluarla group pages "Kami Benci RAFIQIN DARWISY mengutuk kematian DIN BERAMBOI !!". Sedap nama ko dik..mesti maksud die baik kan..Apepun tahniah la dik sbb berjaya cipta populariti dengan begitu baik sekali..dah beribu2 ahli group ni..

P/S : Aku minat din beramboi..Aku suka lawak die..Aku pun ada gak tk berapa baik ngan orang, tk berapa suka dengan orang, tapi at least, aku tak ada la buat benda-benda pelik macam yang di atas tu (yang dak rafiqin darwisy tu wat yer) ataupun wat fitnah yang bukan2 pada orang yang kita tk suka tu..T___T (pengalaman aku). Aku harap ini kita jadikan pengajaran untuk semua. Hati-hati lah bila menulis atau bercakap. Kat mana2 atau dengan sesapa pun..walau hanya menulis di blog atau di Facebook korang..T____T


No comments:

Post a Comment