Thursday, September 2, 2010

Selamat Hari Raya

Raya lmbt lg. lg 10 ari lebih kurang. Baju raya aku dh beli (tinggal nak beli lg selai). Kasut raya pun dh beli. Anting-anting raya pun dh. Brooch raya. Tudung raya. Tinggal handbag raya je lom jupe. Hahahah semua kalau beli brg pun semua raya punyer. Tk sabarlah nk raya. Baju kaler merah. Kasut kaler biru. Sungguh ceria di hari raya! Tp bile memikirkan tempahan kek rasa mcm jauh lg nak raya pun tkper. Hadoi!


zaman skang kad raya pun org dh tk pandang. hantar online sudeyyy

Aku igt dulu masa aku kecik2 sekolah rendah, masa mak aku belikan bj raya (masa sekolah rendah je mak carikan, belikan, dh sekolah menengah berlagak tknk mak carikan tp beli pakai duit mak..haishhh) xcited bukan main aku. Balik je umah terus berebut2 bukak plastik bag (padahal tkda sape nk berebut ngan aku pung) tak sabar nk test! Pastu pakai depan cermin tunjuk mak 'lawa tk mak!' tanya bnyk2 kali sampai mak bosan. hahahha. Pastu gantung kt hanger masuk dlm gobok (dasar org johor, gobok!). Mlm lepas terawikh, bukak gobok kuarkan baju test lg depan cermin kekadang sampai tdo pun ngan baju raya. Hahahah kisah masa kecik. Rasa gembira sbb over xcited nak raya. Tak sabar!

Sekarang dak2 ni kalau beli baju raya macam tk rasa pape je. Kalau baju tu beli masuk dlm pelastik jusco ke metro ke mydin ke sampaike malam raya la baju tu dlm pelastik tu. Tu pun sbb mlm raya kene gosok baju. kalau beli baju yg tk payah gosok nak pakai brla terkeluar dr pelastik tu. Budak2 zaman sekarang. Mudah dpt sesuatu jadi mudahlah jugak untuk tak menghargainya. Hari raya kene meriah ok adik2!

P/S : Mlm ni ada majlis berbuka kt opis aku anjuran Jbiotech. Menu nasi ambang. Org jawa u olls. Selamat!

No comments:

Post a Comment